OFERTA EDUCAȚIONALĂ
Studii universitare de LICENȚĂ
acreditate (3 ani – cursuri de zi):
1.
Matematică (HG 410/25.04.2002, HG
749/24.06.2009, Rap.ARACIS 52/26.02/2015)
2.
Informatică (HG 944/29.08.2002, Rap.
ARACIS 375/10.04.2008, HG 635/11.06.2008, Rap. ARACIS din 4828/26.07.2012)
Studii universitare de MASTER
acreditate (2 ani – cursuri de zi):
1.
Matematică aplicată (Rap. ARACIS
764/16.06.2008, OMECT 4936/30.07.2008)
2.
Matematică didactică (Rap. ARACIS
682/19.06.2009, OMECT 5394/30.09.2009)
3. Tehnici
avansate pentru prelucrarea informației (Advanced
Techniques for Information Processing) (cf. Rap. ARACIS 266/25.06.2014)
4. Metodologii
avansate de prelucrare a informației (Advanced
Techniques for Information Processing) (Rap. ARACIS 766/16.06.2008, OMECT
4936/30.07.2008)
5.
Modelarea, proiectarea și managementul
sistemelor software (Rap. ARACIS 681/19.06.2009, OMECT 5394/30.09.2009)
1. Matematică
(din1993)
2. Informatică
(din 2002)
1. Matematică
(cu durata de 3 sau 4 semestre, din 2014)
La
admiterea pentru anul universitar
2017-2018 au fost scoase la concurs:
-
100 de
locuri
la programul de
licență
Informatică
(dintre
care 21 subvenționate, 1 loc pentru romi, 1 loc pentru studenți din Republica
Moldova)
-
30 de
locuri
la programul de
licență
Matematică
(dintre care 23 subvenționate, 1 loc pentru romi, 1 loc pentru studenți din
Republica Moldova)
-
100 de
locuri
la
programele de
master
de Matematică
(dintre care 12 subvenționate și 1 loc pentru romi)
-
100 de
locuri
la programele
de master de Informatică în limba engleză sau limba română
(dintre
care 14 subvenționate și 1 loc pentru romi)
Principalele
ocupații
conform
COR
(clasificarea ocupațiilor din România) pentru absolvenții domeniului de
licență
Informatică:
-
informatician designer
-
administrator baze de date
-
administrator rețea
-
consultant IT
-
programator
-
analist
-
asistent cercetare în informatică
-
profesor gimnaziu
-
asistent achiziție și analiză date
-
asistent proiectare sisteme informatice
-
consultant în informatică
-
asistent de cercetare în matematică-informatică.
Competențe ale absolvenților domeniului de licență Informatică:
Analiza,
specificarea, proiectarea, testarea; Implementarea sistemelor informatice;
Dezvoltarea, instalarea și întreținerea sistemelor de programe; Configurarea și
întreținerea rețelelor de calculatoare; Proiectarea şi gestiunea bazelor de
date; Proiectarea, administrarea, dezvoltarea WEB, sisteme de comunicare;
Achiziţie de date, modelarea şi proiectarea sistemelor.
Principalele
ocupații
conform
COR
pentru absolvenții domeniului de
licență
Matematică:
-
profesor
-
referent de specialitate matematician
-
matematician
-
cercetător în informatică
-
asistent de cercetare în matematică
-
cercetător în matematică aplicată
-
asistent de cercetare în matematică aplicată.
Competențe ale absolvenților domeniului de licență Matematică:
-
Înţelegerea noţiunilor fundamentale ale domeniului ştiinţific (matematică,
informatică);
- Aplicarea cunoştinţelor fundamentale în rezolvarea şi formularea de probleme;
- Abordarea interdisciplinară a fenomenelor naturale;
- Utilizarea calculatorului în prelucrarea informaţiei;
- Asigurarea nivelului ştiinţific de bază necesar specializării prin studii
doctorale.
ADMITERE 2018
Studii de licență
Matematică / Informatică
Criterii
de selecție:
=
50% * media generală
a examenului de bacalaureat
+
25% * nota la proba Matematică sau Informatică
din cadrul examenului de bacalaureat
+
25% * nota la proba E d)
din cadrul examenului de bacalaureat, proba la alegere
2.
Eseu motivațional
– admis/respins (șablon
care se depune la înscriere)
1.
Media la examenul de bacalaureat
2.
Nota la proba scrisă la Limba și literatura română (Ea) în cadrul examenului de bacalaureat
3.
Nota la a doua probă scrisă, proba la Matematică sau Istorie ȋn funcție de filieră (Ec)/nota obţinută la proba vocaţională pe ramuri de
sport, probă la alegere
4.
Media multianuală
Calendarul admiterii
Înscriere la concurs |
Afişare rezultate |
Contestaţii |
înmatriculări |
Afişare rezultate finale concurs de admitere |
|
Depunere |
soluţionare |
||||
SESIUNEA I – IULIE 2018 |
|||||
10-23 iulie |
24 iulie |
24 de ore de la |
26-30 iulie |
31 iulie |
|
afişarea rezultatelor |
expirarea termenului de contestare |
||||
SESIUNEA a II-a – SEPTEMBRIE 2018 |
|||||
1-10 sept. |
11 sept. |
24 de ore de la |
13-17 sept. |
18 sept. |
|
afişarea rezultatelor |
expirarea termenului de contestare |
Taxa de înscriere la concursul de admitere licență este de 100 lei
şi se achită odată cu înscrierea la concursul de admitere.
Sunt scutiţi de plata taxei de înscriere la admitere următorii candidaţi:
-
potrivit legii, copiii personalului didactic aflat în activitate sunt scutiţi de
plata taxelor de înscriere la concursurile de admitere în
-
învăţământul superior şi beneficiază de gratuitate la cazare în
cămine;
-
bursieri ai statului român;
-
orfani de ambii părinţi;
-
copiii eroilor și martirilor Revoluţiei din decembrie 1989;
-
copiii salariaţilor şi salariaţii Universităţii din Piteşti;
-
copiii proveniţi din casele de copii sau din plasament familial;
-
copiii cadrelor didactice din învățământul preuniversitar.
Scutirea de la
plata taxelor de înscriere la concursul de admitere se face numai pe baza
actelor originale de înscriere la concursul de admitere şi a actelor prezentate
de candidaţi, din care să rezulte că aparţin categoriilor enumerate anterior.
Scutirea de
plata taxei de înscriere în concurs se face o singură dată în cadrul
Universităţii din Piteşti.
Taxa de înmatriculare este de 100 lei.
La înmatriculare de achită 50% din valoarea taxei de şcolarizare
aferentă domeniului de studii în care a fost admis, stabilită de Senatul
Universităţii din Pitești pentru anul universitar 2018-2019.
În anul universitar 2017-2018,
taxa de școlarizare
la programele de studii de licență și master de la Departamentul
matematică-informatică este de
2900 lei / an,
la programul de conversie profesioanală de Matematică taxa este de 1200 lei /
semestru, iar la programul de conversie profesioanală de Informatică taxa este
de 130 lei / semestru.
Actele necesare înscrierii la concursul de admitere LICENȚĂ:
a. eseul motivațional pentru testarea cunoștințelor și a
capacităților cognitive;
b.
dosar tip mapă (pus la dispoziţia candidaţilor la admitere);
c.
fişa de înscriere (pusă la dispoziţia candidaţilor la admitere);
d.
2 fotografii tip buletin;
e. diplomă de bacalaureat în original sau diplomă echivalentă (se exceptează
absolvenţii promoţiei 2018 care pot prezenta adeverinţa, dacă are consemnată şi
media de bacalaureat); candidaţii care anterior s-au înscris, cu acte originale,
la alte domenii de studii din afara facultăţii, vor prezenta:
- copie diplomă de bacalaureat (sau a adeverinţei); în adeverința eliberată de
instituțiile de învățământ se menționează media generală, mediile obținute în
anii de studii, termenul de valabilitate și faptul că nu a fost eliberată
diploma;
- adeverinţă din care să rezulte că actul în original a fost depus la altă
facultate;
copie a legitimaţiei de concurs unde s-a înscris anterior.
f.
foaia matricolă pentru anii de liceu (original sau copie);
g.
adeverinţă din care să rezulte calitatea de student (pentru
studenţii care urmează o a doua
specializare);
h.
certificat de naştere (original + copie; după confruntarea celor două documente,
originalul se va restitui posesorului);
i. cartea de identitate (original + copie; după confruntarea celor două documente,
originalul se va restitui posesorului);
j. aviz medical eliberat de medicul de familie;
k. chitanţa pentru achitarea taxei de înscriere în valoare de 100 lei;
l. acte doveditoare pentru scutire taxă de înscriere (dacă este
cazul);
m.
candidaţii care au efectuat studiile în afara României au obligaţia de
prezenta, la înscrierea la concurs, atestatul de recunoaştere a
acestor studii eliberat de către direcţia
de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei Naționale.
Acte necesare înmatriculării:
-
cererea tip de înmatriculare (pusă la dispoziţia candidaţilor de facultate, în
care vor fi cuprinse datele solicitate conform RMU);
-
diploma de bacalaureat (în original pentru candidaţii admişi pe locurile
finanţate de la buget);
-
foaie matricolă (în original pentru candidaţii admişi pe locurile finanţate de
la buget);
-
dovada achitării taxei de înmatriculare în valoare de 100 lei;
-
dovada de achitare a 50% din valoarea taxei de şcolarizare aferentă domeniului
de studii în care a fost admis, stabilită de Senatul Universităţii din Pitești
pentru anul universitar 2018-2019;
-
Contractul de studii și Anexa la contract pentru anul I, semnate de candidat.
Candidatul admis
pe locuri cu finanţare din fonduri publice trebuie să prezinte la dosar actele
de studii în original (diplomă de bacalaureat și foaie matricolă).
În vederea
înmatriculării, candidaţii declaraţi admişi la granturile de studii au obligaţia
să depună, până la data prevăzută în prezentul regulament, diploma de
bacalaureat / licenţă / disertaţie sau adeverinţa, pentru candidaţii care au
promovat examenul de bacalaureat în sesiunea 2018, în original, la secretariatul
facultății.
Neprezentarea
diplomei de bacalaureat / licenţă / disertaţie sau a adeverinţei în original,
din vina exclusivă a candidatului admis, în termenul stabilit prin metodologia
proprie de admitere, duce la pierderea locului finanțat prin grantul de studii.
Studenții de la programele de studii de licență sau de master din cadrul
Departamentului matematică-informatică au posibilitatea de a urma și
cursuri psihopedagogice
(câte unul în fiecare semestru) organizate de PPD (Departamentul pentru
pregătirea personalului didactic) în vederea certificării competențelor pentru
profesia didactică. Acestea sunt gratuite pentru studenții la buget, iar pentru
cei la taxă costurile sunt între 150 lei și 200 lei / modul.
Pe perioada
studiilor, studenții de cursurile de zi înmatriculați pe locuri subvenționate de
la bugetul de stat sau la cu taxă pot beneficia de următoarele categorii de
burse:
-
burse de performanță
(în ordinea descrescătoare a mediilor, din anul al II-lea);
-
burse de merit
(în ordinea descrescătoare a mediilor);
-
burse de ajutor social
(în funcție de situația materială a familiei studentului);
- burse pentru
ajutor social ocazional (naștere/deces, pentru
îmbrăcăminte, etc.);
- alte tipuri de
burse (de la Consiliul Județean Argeș sau Primăria Argeș pentru studenți cu
rezultate bune la învățătură).
Se pot acorda
concomitent burse de performanță / studiu cu burse de ajutor social. Fondul de
burse la FSEFI: 15% pentru burse de performanță,
50% pentru burse de merit, 35% pentru burse sociale.
Cuantumul lunar al burselor în anul universitar 2017-2018:
bursă de performanță 900 lei, bursa de merit 700 lei, bursa socială 580 lei. O
condiție pentru obținerea bursei sociale în semestrul al doilea al anului
universitar 2017-2018 era ca venitul să fie mai mic sau egal decât 1097 lei /
membru de familie în medie pe ultimele 3 luni.
Mobilitățile Erasmus+ de studiu
se pot efectua la o universitate parteneră din străinătate, timp de 3-12 luni /
ciclu de studii. Grantul este de 450-500 Euro / lună.
Mobilitățile Erasmus+ de practică
(plasament) se pot efectua la o instituție sau universitate parteneră din
străinătate, timp de 2-12 luni / ciclu de studii. Grantul este de 650-700 Euro /
lună. Avem instituții partenere în următoatele țări:
Franța, Germania,
Spania, Grecia, Lituania, Macedonia, Bulgaria, Turcia, Polonia,
Rusia.
Activitatea
desfășurată în timpul mobilității Erasmus este recunoscută și echivalată la
Universitatea din Pitești.
De asemenea, studenții pot participa la programul național
Work and Travel USA
pe timpul vacanțelor de vară.
Facilități pentru studenți
- legitimații de
transport pentru gratuitate la transportul cu trenul în
România, clasa a II-a, pentru studenții de la forme de învățământ cu
frecvență;
- decontarea a
50% din costul abonamentelor de transport în comun, pe o distanță de până la
maxim 30 km, petru studenții de la cursuri cu frecvență, cu vârsta de până la 26
de ani;
- tabere
studențești de 10 zile la mare sau munte pe perioada vacanței de vară, pentru
studenți la buget, integraliști, cu rezultate școlare bune.
Organizaţii studenţeşti
Studenții noștri
pot adera la următoarele asociații studențești pentru a avea diverse
oportunități de dezvoltare personală, profesională, antreprenorială și socială:
·
Asociația studenților Universității din Pitești;
·
Asociația internațională a studenților AIESEC, cu sediu și în Pitești, ce
coordonează inclusiv internshipuri internaționale plătite.
Biblioteci, platforma de e-learning
Universitatea
din Pitești dispune de o bibliotecă
modernă și spațioasă, corpul central fiind corpul I situat în apropierea
clădirii S în care ne desfășurăm activitatea. Biblioteca pune la dispoziția
studenților și cadrelor didactice săli de lectură cu acces direct la publicații,
secții de împrumut pe termen lung, rețea de calculatoare cu mai multe stații de
lucru pentru acces la Internet, catalog online (OPAC), spații moderne de
depozitare a fondului de publicații.
Platforma de e-learning
(Moodle) a universității gestionează, pe facultăți și departamente, cursuri,
laboratoare, documentație, forumuri de discuții ale cadrelor didactice titulare
și asociate. Este un sistem de învățare complementar, puternic, bazat pe
standarde, care oferă utilizatorilor o varietate de posibilități de
administrare, de organizare și gestionare eficientă a activităților și
resurselor de învățământ.
Academia Oracle
este o platformă de învățare cursuri IT on-line, ce poate fi accesată de
studenții departamentului nostru.
Dreamspark
oferă software profesional Microsoft gratuit cadrelor didactice și studenților
din departamentul Matematică-Informatică.
Departamentul
matematică-informatică are 22 cadre didactice titulare și 12 cadre didactice
asociate.
La fiecare program de studiu, este numit câte un cadru didactic
îndrumător de an
care consiliază și mențin permanent legătura cu studenții, oferă informații și
lămuriri suplimentare ori de câte ori este nevoie, sprijină studenții în orice
aspect legat de pregătirea sa profesională, dar și legat de posibile probleme de
natură socială, familială sau personală.
Publicații ale Departamentului Matematică-Informatică
·
Revista de matematică-informatică a departamentului;
·
Buletinul Ştiinţific al Universităţii din Piteşti, Seria
Matematică şi Informatică.
Competiţii şi evenimente pentru studenţi
·
Sesiunea de comunicări științifice pentru studenți;
·
Concurs și workshop “Web applications contest and workshop for students”;
·
Concursul “Programming Day for High School” cu participarea elevilor și cadrelor
didactice din licee;
·
Doctoral Student Workshop in Computer Science / Mathematics;
·
Java Competition pentru universități – concurs național
organizat de Oracle Academy;
·
Concurs organizat de Endava Pitești – Code4Pitesti Hackathon;
·
Salon de invenții și creativitate organizat la nivel de universitate, cu
participare regională.
Companii partenere şi oportunităţi
S.C. Lisa DRAEXLMAIER Autopart Romania SRL,
firmă de dezvoltare IT a companiei Draexlmaier Group producătoare de componente
pentru maşini precum: BMW, Audi, etc., oferă studenților cursuri speciale de
pregătire, internshipuri de 6 luni plătite, vizite la companie, etc.
GROUPE RENAULT România,
companie cu departamente IT în sediul din Mioveni sau în Centrul tehnic de
cercetare de la Titu, oferă anual o diversitate de stagii de practică plătite
prin programul “Drive Your Future”.
PRODINF Software,
unul dintre principalii jucători naţionali pe piaţa de furnizare a unor soluţii
informatice de business, cu soluții completă pentru managementul organizațiilor
din diverse industrii, oferă studenților posibilitatea de a realiza practică la
companie pe timpul verii, programe de pregătire speciale, etc.
ROWEB Development SRL,
companie locală specializată în dezvoltare de soluţii software moderne şi
consultanţă IT, oferă studenților stagii de vară, workshop-uri de programare
mobilă și programare web, ne susține în jurizare de concursuri de programare,
dotare completă a unui laborator de informatică, sponsorizări, etc.
OSF Global Services,
companie multinațională de dezvoltare software, soluții eCommerce și cloud,
oferă posibilitatea de îmbunătățire a cunoștințelor web prin intermediul OSF
Academy, internshipuri plătite în lunile iulie și august, workshop-uri, vizite
la companie.
KEPLER Rominfo,
unul dintre principalii furnizori de servicii şi soluţii informatice
personalizate din România, are peste 300 de specialişti în cele 3 puncte:
Bucureşti, Piteşti (din 2005), Craiova;
ENDAVA,
companie de servicii IT, cu al patrulea centru de dezvoltare din România deschis
in Pitești, cu sediul central la Londra, oferă studenților posibilitatea de a
participa la concursuri și workshopuri organizate de aceștia, internshipuri,
vizite la companie, etc.
VAUBAN
este o companie IT relativ nouă în Pitești, în creștere, inovativă, de procese
de business și servicii informatice.
ARCTIC,
companie din Găești cu departament de IT, oferă studenților posibilitatea
realizării stagiilor de vară la companie, etc.
Alte companii IT
partenere: Media
Arrasoft,
Syberslotz Services,
Boost
IT, Brainup,
Infotech,
Prosoft, etc.
Cămine studențești
Universitatea
din Pitești pune la dispoziția studenților
căminele 2 și 3 din str. Aleea școlii
normale nr. 7 (lângă corpul B al Universității din Pitești, str. Gheorghe Dora
nr. 41), cu 196 de camere și 753 de locuri. De asemenea, studenții au
posibilitatea de a servi masa la cantina universitară cu autoservire de 100 de locuri. Se
intenționează și deschiderea unei linii de servire pentru studenți și cadre
didactice la Academica, lângă
Rectorat.
Pentru anul
universitar 2017-2018, taxele de cazare sunt: 110lei/lună pentru un student cu
subvenție, 160lei/lună pentru un student pe loc cu taxă, 60lei/lună pentru un
student cu un părinte cadru didactic.